Naslov (hrvatski) | Zadovoljština u tekstu |
Autor | Goran Rem |
Urednik | Branko Čegec |
Urednik | Eduard Popović |
Ostale odgovornosti | Branko Maleš (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Miroslava Vučić (Recenzent) |
Autorova ustanova | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet (Odsjek za hrvatski jezik i književnost) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija |
Sažetak (hrvatski) | Knjiga kroz dvanaest poglavlja okuplja fraktalno strukturirane eseje-studije u kojima se izlaže fenomen visokog postmodernog tekstualizma. Knjiga je pisana kao kritičarsko iskustvo, zahvaća u ja-izražajnu poziciju, postavlja i metakompozicijsku ekspoziciju fotografija koje komponiraju ukupno istraživanje. Knjiga je fokusirana na pjesničku produkciju mlađeg i novijeg hrvatskog pjesništva osamdesetih, najrazvijenije pristupa fenomenu časopisa i projekta Quorum, kontekstuirapostmoderno stanje, ugrađuje komunikacijsko polje slabe komparativne jugoslavistike, označava glavne autore plexusnosti: Branko Maleš, Tomaž Šalamun, Vojislav Despotov. Knjiga eksplicira stanje intermedijaliteta i polimedijalnosti, a reperkusivno problematizira termin simulakruma kao zakašnjelo imenovaanje, doista kao postmedijalnost. Knjiga je raščlamba osnovnih smjerova hrvatske pjesničke sinkronije - simultanoga postmoderniteta, otčitanoga po izboru uglavnom iz većeg broja paradigmatskih tekstova iz sredine 1980.-ih kod mlađih hrvatskih pjesnika, kao i minimalnog jugokomparatističkog konteksta na prostoru autorskih komunikacija kulturnih kontakata specifične južne Srednje Europe: Vojvodina-Hrvatska-Slovenija. Knjiga deducira manifestiranje i strukturu "rasapa" ponuđenoga autorskog individualizma hrvatskog pjesništva u zasebna, posve individualizirana tekstualna lutanja njihovih autora-postmodernista. Knjiga kontekstuira hrvatski postmodernitet sveukupnom tradicijom nacionalne i modernističkih tendencija svjetske književnosti. Ukoliko je u prvoj knjizi Remov znanstveni interes bio obogaćen problematizacijom jezično - filozofijskoga i jezično - ideologijskoga okruženja, u ovoj on iščitava, aksiološki postavljen prije svega medijski kontekst (rock, film, kazalište, televizija), kao metajezičnu matricu tekstova hrvatskoga postmodernističkoga pjesništva, koja replicira strukturi kulture, odnosno konteksta. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Stručna knjiga-Stručna monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 130 |
ISBN | 86-7425-029-7 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:142:817129 |
Datum objave tiskanog izdanja | 1989 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | RZ RK SSOH |
Mjesto izdavanja | Zagreb |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | ![]() |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-02-13 07:57:22 |