Sažetak | Društvene mreže neizostavan su dio današnje svakodnevice, posebno kod mlađe populacije. Svoju su svakodnevnu primjenu društvene mreže pronašle i u školskim knjižnicama koje uz primaru zadaću prikupljanja, obrade i čuvanja knjižne i neknjižne građe, imaju važnu ulogu u odgojno-obrazovnom procesu te na razne načine pokušavaju svoje korisnike, tj. učenike, privući aktivnostima koje organiziraju. U ovom radu prikazane su i opisane Facebook stranice i profili školskih knjižnica Osnovne škole Frana Krste Frankopana u Osijeku, Elektrotehničke i prometne škole u Osijeku, Osnovne škole Davorina Trstenjaka u Zagrebu, Poljoprivredne škole u Zagrebu, Strojarske škole u Rijeci, Osnovne škole Spinut u Splitu, Tehničke škole za strojarstvo i mehatroniku u Splitu, Osnovne škole Lapad u Dubrovniku i Gimnazije Dubrovnik te njihovi načini komuniciranja, učestalost objavljivanja raznih obavijesti i informacija relevantnih za korisnike i slično. Pratitelji njihovih stranica i profila većinom su učenici, njihovi roditelji te bivši učenici. Na pojedinim Facebook stranicama školskih knjižnica vidljivo je da su administratori vrlo ažurni i aktivni u objavljivanju raznih događanja koja se održavaju u školi (npr. projekti, radionice itd.), dok neke knjižnice na svojim stranicama objavljuju samo obavijesti usko povezane uz nastavu, npr. obavijesti o upisima, o početku i završetku školske godine i slično. Školske knjižnice koje ne ažuriraju redovito svoje Facebook profile trebale bi biti aktivnije na društvenim mrežama u svrhu predstavljanja i promicanja obrazovnih i kulturnih sadržaja. |