Naslov The Development of Figurative Competence of Students of English
Naslov (hrvatski) Razvoj figurativne kompetencije studenata engleskog jezika
Autor Matej Adlešić
Mentor Mario Brdar (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet (Odsjek za engleski jezik i književnost) Osijek
Datum i država obrane 2023-09-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Figurative competence refers to the ability to understand and interpret figurative speech – in other words, utterances such as metaphors and metonymy, which are cases in which we use certain words to express something different from what we literally said. These expressions serve as ways to say ordinary things in extraordinary ways, which have to be properly used by speakers (or writers) and properly decoded by listeners (or readers) in order to have the desired effect. As students get better at English, it is natural that they would desire to master the language in-depth. Figurative speech has sometimes been disregarded as more related to art than “normal” speech, but cognitive linguists who have written about it refer to it as an essential part of language mastery. Additionally, there are many ways in which figurative language shapes our thoughts and actions, which is all the more reason for learners of a foreign language to get acquainted with the way its figurative speech works. There have been numerous studies that have found that L2 learners somewhat lack in figurative comprehension skills, citing reasons such as unfamiliarity, but some research has indicated that students do not see the value in figurative speech. Assuming that most students majoring in English at the University of Osijek will most likely take up the roles of teachers (who should serve as language models for their students) and translators (who need to know how to translate figurative language) in the future, it is to be expected that they will wish to develop their language skills as much as possible, which requires incorporating figurative comprehension into their repertoire. The study presented in this paper has served to compare the figurative comprehension levels of 1st and 3rd year students of English at the Faculty of Humanities and Social Sciences, concluding that there isn’t an extreme difference in ability, although 3rd year students did perform slightly better on average. The reasons for such results are given in the Discussion section. The study has found that the students value figurative competence as a skill for both teachers and translators, as well as everyday speakers, but tend to overestimate their own level of familiarity with such expressions.
Sažetak (hrvatski) Figurativna kompetencija odnosi se na sposobnost razumijevanja i tumačenja figurativnog govora – drugim riječima, izraza poput metafora i metonimije, pri čemu se radi o upotrebi određenih riječi kako bismo izrazili nešto drugačije od onoga što smo doslovno rekli. Takvo izražavanje pruža način izgovaranja običnih stvari na izvanredne načine, koje govornici (ili pisci) moraju pravilno koristiti, a slušatelji (ili čitatelji) pravilno dekodirati kako bi se postigao željeni učinak. Kako učenici postaju bolji u engleskom jeziku, prirodno je da bi željeli dublje savladati jezik. Figurativni govor se ponekad otpisuje kao više povezan s umjetnošću nego "normalnim" govorom, ali kognitivni lingvisti koji su o njemu pisali smatraju ga bitnim dijelom ovladavanja jezikom. Osim toga, postoji mnogo načina na koje figurativni jezik oblikuje naše misli i postupke, što je još jedan razlog više da se učenici stranog jezika upoznaju s načinom na koji funkcionira njegov figurativni govor. Brojna istraživanja su otkrila da učenicima L2 nešto nedostaje figurativnih vještina razumijevanja, navodeći razloge poput nepoznatosti, ali neka su istraživanja pokazala da studenti ne vide vrijednost u figurativnom govoru. Pod pretpostavkom da će većina studenata koji studiraju engleski jezik na Sveučilištu u Osijeku najvjerojatnije preuzeti uloge nastavnika (koji bi trebali služiti kao jezični modeli za svoje studente) i prevoditelja (koji trebaju znati prevesti figurativni jezik) u budućnosti, za očekivati je da će u budućnosti željeti što više razvijati svoje jezične vještine, što zahtijeva uključivanje figurativnog razumijevanja u njihov repertoar. Istraživanje predstavljeno u ovom radu poslužilo je za usporedbu figurativnih razina razumijevanja studenata 1. i 3. godine engleskog jezika na Filozofskom fakultetu, zaključujući da ne postoji ekstremna razlika u sposobnosti, iako su studenti treće godine u prosjeku imali nešto bolje rezultate. Razlozi za takve rezultate navedeni su u odjeljku za raspravu. Istraživanje je otkrilo da studenti cijene figurativnu kompetenciju kao vještinu i za učitelje i za prevoditelje, kao i za svakodnevne govornike, ali imaju tendenciju precijeniti vlastitu razinu poznavanja takvih izraza.
Ključne riječi
figurative competence
metonymy
metaphor
cognitive linguistics
language comprehension
L2 learners
Ključne riječi (hrvatski)
figurativna kompetencija
metonimija
metafora
kognitivna lingvistika
razumijevanje jezika
L2 učenici
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:142:875532
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Studijski program Naziv: Njemački jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) njemačkog jezika i književnosti (univ. bacc philol. germ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-22 16:57:55