Sažetak | Tema ovog diplomskog rada je vrednovanje zbirke knjižnične i informacijske znanosti u knjižnici Filozofskog fakulteta u Osijeku. Vrednovanje zbirke je istraživanje slabih i jakih strana određene zbirke, a cilj ovog diplomskog rada je utvrditi zadovoljava li zbirka potrebe svojih korisnika, konkretno studenata s Odsjeka za informacijske znanosti. Zbog toga je bilo potrebno utvrditi broj naslova i primjeraka u zbirci, starost zbirke, zastupljenost jezika, koliko se financijskih sredstava izdvajalo za nabavu novih primjerka u 2009., 2010. i 2011. godini, kao i usporedba sa zbirkom knjižice Filozofskog fakulteta u Zagrebu koja se smatra najizgrađenijom zbirkom u Republici Hrvatskoj.
Vrednovanje je provedeno analizom kvantitativnih pokazatelja uz pomoć kojih se došlo do podatka da zbirka sadrži 1049 naslova, od kojih najveći udio sačinjavaju monografske publikacije, njih 707 (67%). Ostale publikacije zastupljene su u znatno manjem postotku i to 89 (8%) naslova zbornika radova, 82 (8%) naslova referentnih publikacija, 60 (6%) naslova doktorskih disertacija i 4 (0,39%) naslova magistarskih radova, 43 (4%) naslova tiskanih časopisa i 19 (2%) naslova elektroničkih časopisa, dok se od ostale monografske građe u zbirci nalazi 45 (5%) naslova.
Usporedbom s jedinicama preporučene literature na preddiplomskom i diplomskom studiju utvrđeno je da od 894 jedinice literature knjižnica posjeduje 303 (34%) tiskane jedinice, dok ne posjeduje 275 (31%) tiskanih jedinica literature. 255 (29%) jedinica odnosi se na Internet izvore, dok pristup do 61 (7%) jedinice omogućen je studentima putem Moodla.
Za nabavu novih naslova 2009., 2010. i 2011. godine izdvojeno je 19 403,34 kuna (17%) što je pozicionira na četvrto mjesto u odnosu na iznos financijskih sredstva izdvojenih za nabavu novih naslova na ostalim odsjecima.
Usporedba sa zbirkom knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu pokazala je da zbirka po broju naslova pokriva samo 18,70% literature iz područja informacijskih znanosti.
Podatci iz ovog istraživanja mogu pomoći knjižničarima u dobivanju uvida u slabe i jake strane zbirke knjižnične i informacijske znanosti. |