Naslov Odgojno - obrazovni rad s odraslim osobama u penalnim ustanovama
Naslov (engleski) Educational work with adult persons in penal institutions
Autor Vlatka Kranjčević
Mentor Stanislava Irović (mentor)
Mentor Renata Jukić (mentor)
Član povjerenstva Goran Livazović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Miliša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Stanislava Irović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Osijek
Datum i država obrane 2014-06-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Andragogija
Sažetak S društvenim promjenama kojima svakodnevno svjedočimo, povećavaju se potrebe za cjeloživotnim učenjem. Andragogija, kao znanost koja proučava odgoj i obrazovanje odraslih osoba, u suvremenom je svijetu u velikom zamahu, a potreba za andragoškim radom sve je više vidljiva. Učenje i odgoj odraslih osoba u velikoj je mjeri nedovoljno istraženo područje, na kojem najveći napredak tek slijedi. Posebice se to odnosi na sporno odgojno područje obzirom da mnogi negiraju samu mogućnost odgojnog djelovanja na odrasle osobe. Također, skupa s ostalim socijalnim promjenama suvremenog svijeta, u većini država raste i zatvorenička populacija, bitna podskupina socijalno isključene populacije. Kazna zatvora i kriminalna djela koja joj prethode nemaju utjecaj samo na individuu osuđenika. Čitavo je društvo, posebno primarno socijalno okruženje zatvorenika, dotaknuto navedenim procesima. Odgojno-obrazovni rad predstavlja bitan dio rehabilitacije i resocijalizacije osuđenika, a odgojni i obrazovni programi, kojima rukovode djelatnici tretmanskog odjela kaznenih ustanova provode se s ciljem sprečavanja kriminalnog povrata i uspješnijeg uklapanja u društvo nakon izlaska iz kaznene ustanove. Istraživanjem se nastojalo ispitati stavove populacije zatvorenika prema odgojno-obrazovnim dijelovima zatvorskog tretmana, poželjnim osobinama djelatnika i vlastitoj budućnosti. Rezultati istraživanja pokazali su pozitivne stavove ispitanika prema zatvorskom tretmanu, visoko vrednovanje socijalnih kompetencija tretmanskih djelatnika, pozitivnu procjenu budućnosti ispitanika te sudjelovanje i pozitivnu orijentaciju prema aktivnostima slobodnog vremena unutar kaznene ustanove. Postoji pozitivna povezanost dobi ispitanika sa stavovima o vlastitoj budućnosti i obrazovnim potrebama zatvorenika. Povezanost dobi i stavova o zatvorskom tretmanu, osobinama djelatnika tretmana bitnim za uspješnu suradnju, obrazovanju i radu unutar kaznene ustanove te slobodnom vremenu unutar kaznene ustanove ne može se primijetiti. Istraživanje također upućuje na povezanost stupnja obrazovanja ispitanika i stavova ispitanika o obrazovnim potrebama zatvorenika na pojedinim razinama. Navedeno upućuje na nemogućnost generalizacije stavova i očekivanja pojedinih zatvorenika te potrebu za individualiziranim pristupom svakom pojedinom osuđeniku što se i provodi u procesu izrade programa izdržavanja kazne unutar Centra za dijagnostiku. Rad bi trebao andragoškoj teoriji i penološko-andragoškoj praksi pomoći u definiranju čimbenika kvalitetnog penalnog tretmana koji bi ujedno predstavljali i putokaz ka unapređivanju cjelokupnog kaznenog sustava.
Sažetak (engleski) Along with the social changes that can be observed daily, lifelong learning needs are increasing. Andragogy, science exploring education of adult persons, is not invention of newest era. Great progress of andragogy is just happening. Also, needs of andragogical work are increasing. In a large degree, adult persons' learning and education is not enough explored area, where the greatest progress is yet to come. That specially refers to controversial area of upbringing, considering that many experts negate posibility of upbringing activities directed to adults. Along with social changes in most of world's countries prison population, a significant part of social excluded population, is growing. Inprisonment and crimes that precede it do not affect individual convict only. The whole society, especially primary social environment of convict, is affected by that process. Educational work is an important part of rehabilitation and resocialization of criminals. In order to prevent criminal recidivism and stimulate succesfull social after-prison comeback, education programs are being implemented, conducted by professionals in treatment departments. The aim of research was to examine prisoners' attitudes about parts of prison treatment, desirable characteristics of treatment professionals and their own future. Results of research show positive attitude of examinees about prison treatment, high valuation of desirable characteristics of treatment professionals, positive expectations of future and participation in free-time activities of penal institution. The results reveal relationship between age of examinees and attitude about educational needs of prisoners and their own future. There is no relationship between age of examinees and following attitudes: about prison treatment, treatment professionals' characteristics, education and work in a penal institution and free time in penal institution. Results also reveal relationship between education level of examinees and attitude about educational needs of inprisoners on some of the levels. The results given suggest impossibility to generalize attitudes and expectations of individual prisoners. The need of individualised approach to every single convict is recognized. Individualization is standard part of every imprisonment program, made in diagnostic center, part of Croatian penal system. Thesis intent to help andragogical theory and penal-andragogical praxis to define factors of quality penal treatment, that would also be marker to improvement of overall penal system.
Ključne riječi
zatvorski tretman
socijalna isključenost
cjeloživotno učenje
resocijalizacija
Ključne riječi (engleski)
prison treatment
social exclusion
lifelong learning
resocialization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:142:702806
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije filozofije (mag. educ. phil.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-02-15 17:10:05