Naslov Korištenje komunikacijskih platformi u razvoju partnerstva roditelja i odgojitelja u dječjim vrtićima
Naslov (engleski) The use of communication platforms in the development of partnerships between parents and teachers in kindergartens
Autor Antonija Vukašinović
Mentor Branko Bognar (mentor)
Mentor Adrijana Višnjić Jevtić (komentor)
Član povjerenstva Marija Sablić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tijana Borovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Visković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Osijek
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 373 - Vrste općeobrazovnih škola. Predškolski odgoj
Predmetni sustav (NSK Kontrolirani rječnik)
Roditelji i odgojitelji
Disertacije
Sažetak Partnerstvo s roditeljima je razvojni proces koji uključuje brojne aktivnosti usmjerene na uključenost roditelja u rad dječjeg vrtića i ostvarivanje bolje komunikacije roditelja i odgojitelja. Komunikacijske platforme su jedan od alata za ostvarivanje bolje komunikacije roditelja i odgojitelja te bolje uključenosti roditelja u rad vrtića. Korištenjem komunikacijske platforme, roditelji se mogu uključiti u rad vrtića neovisno o vremenu i mjestu gdje se nalaze. Odgojitelji korištenjem komunikacijske platforme imaju mogućnost pružiti roditeljima uvid u aktivnosti djeteta u dječjem vrtiću i informirati ih o razvoju djetetovih kompetencija. Putem komunikacijskih platformi postiže se interakcija roditelja i odgojitelja, povezanost i suradnja, dvosmjerna komunikacija te se razvija partnerstvo. Cilj istraživanja je istražiti uvid u mogućnosti ostvarivanja partnerstva roditelja i odgojitelja u dječjem vrtiću korištenjem komunikacijskih platformi. Istraživanjem se nastojalo utvrditi mogućnost pozicioniranja roditelja kao angažiranih subjekata odgojno-obrazovnog procesa, te korištenje komunikacijskih platformi kao alata za ostvarivanje partnerstva roditelja i odgojitelja. Teorijski dio rada sadrži definirane oblike suradnje roditelja i odgojitelja te modele uključenosti roditelja. Objašnjavaju se teorijske odrednice društva, komunikacije i dosadašnja istraživanja korištenja komunikacijskih platformi. Empirijski dio rada sadrži anketno i akcijsko istraživanje. U svrhu anketnog istraživanja, korišten je upitnik za roditelje i odgojitelje koji je formuliran prema Hornbyievom modelu uključenosti roditelja. Upitnik je obuhvatio odgojitelje i roditelje ruralnih i gradskih dječjih vrtića istočnog dijela Brodsko-posavske županije. Rezultati inicijalnog upitnika dali su smjernice odgojiteljima u planiranju akcijskog istraživanja koje je provedeno u jednom dječjem vrtiću u tri odgojno-obrazovne skupine. U akcijskom istraživanju sudjelovalo je šest odgojiteljica dječjeg vrtića koji se nalazi u ruralnom dijelu Brodsko posavske županije. Korištenjem komunikacijskih platformi na relaciji obitelj-odgojitelj, roditelji su imali uvid u odgojno-obrazovni proces, jednaku mogućnost za međusobnu komunikaciju s odgojiteljima, kao i mogućnost uključivanja. Istraživanje je važno jer su aktivnosti putem komunikacijske platforme omogućile pozicioniranje roditelja kao angažiranih subjekata odgojno-obrazovnog procesa i imale ulogu u razvoju partnerskih odnosa. S obzirom da je anketno istraživanje dalo trenutni uvid u stanje partnerstva roditelja i odgojitelja na istočnom području Brodsko-posavske županije, mogućnost utvrđivanja stanja partnerstva korištenjem upitnika, moguća je na većem uzorku. Akcijsko je istraživanje omogućilo dublje razumijevanje razvoja partnerskih odnosa, uvid u aktivnosti koje doprinose razvoju odnosa i dobrobitima koje Facebook grupe omogućuje za dijete, odgojitelje i roditelje.
Sažetak (engleski) Partnership with parents is a developmental process that involves numerous activities aimed at involving parents in the work of the kindergarten and achieving better communication between parents and educators. Communication platforms are one of the tools for achieving better communication between parents and educators and better involvement of parents in the work of the kindergarten. By using a communication platform, parents can be involved in the work of the kindergarten regardless of the time and place they are in. Educators, by using a communication platform, have the opportunity to provide parents with insight into their child's activities in the kindergarten and inform them about the development of their child's competencies. Through communication via a communication platform, interaction between parents and educators, connectivity and collaboration, two-way communication, and partnership are achieved. The aim of the research is to explore the possibilities of establishing a partnership between parents and educators in the kindergarten using communication platforms. The research sought to determine the possibility of positioning parents as engaged subjects of the educational process and the use of communication platforms as tools for establishing a partnership between parents and educators. The theoretical part of the paper contains defined forms of cooperation between parents and educators and models of parental involvement. The theoretical determinants of society, communication, and previous research on the use of communication platforms are explained. The empirical part of the paper contains survey and action research. For the research, a questionnaire for parents and educators was used, formulated according to Hornby's model of parental involvement. The questionnaire included educators and parents of rural and urban kindergartens in the eastern part of the Brod- Posavina County. The results of the initial questionnaire provided guidelines for educators in planning the action research, which was conducted in one kindergarten in three educational groups. Six educators from a kindergarten located in the rural part of the Brod-Posavina County participated in the action research. By using communication platforms in the family-educator relationship, parents had insight into the educational process, equal opportunities for communication with educators, and the possibility of involvement. The research is important because activities through a communication platform enabled the positioning of parents as engaged subjects of the educational process and played a role in the development of partnership relationships. Since the survey provided a current insight into the state of partnership between parents and educators in the eastern area of the Brod-Posavina County, the possibility of determining the state of partnership using a questionnaire is possible on a larger sample. The action research provided a deeper understanding of the development of partnership relationships, insight into activities that contribute to the development of relationships, and the benefits that Facebook groups provide for the child, educators, and parents.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje
anketno istraživanje
komunikacijske platforme
partnerstvo
roditelji
Ključne riječi (engleski)
action research
communication platforms
parents
partnership
survey research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:142:581687
Datum promocije 2024
Studijski program Naziv: Pedagogija i kultura suvremene škole Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: doktorski studij Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti u području društvenih znanosti (dr. sc. socio.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-12-18 14:37:01