Sažetak | Diplomski se rad sastoji od četiri poglavlja podijeljena na teorijski i empirijski dio, u teorijskom dijelu opisani su opći poslovi pedagoga, kao i rad školskog pedagoga u odnosu na učenika, roditelja, nastavnika i ostalih osoba s kojima se pedagog susreće u svome radu. Pomaganju učenika pri upoznavanju i prihvaćanju samoga sebe, pomaganju pri osiguravanju potrebnih uvjeta za nastavu i učenje, dogovaranje s roditeljima oko stručno-pedagoške obrade postojećih problema. Rad školskog pedagoga zapčinje s idejom o razvojno-pedagoškoj djelatnosti škole koja je zahtijevala kadrove koji stručnim i drugim kvalitetama mogu zadovoljiti razvojno-pedagošku djelatnost škole. Iznesen je opći prikaz djece koju je teško odgajati, klasifikacija i uzroci poremećaja u razvoju. Na osnovi shvaćanja kojima je polazna osnova za određivanje djece s teškoćama u razvoju nedostatak u njihovu razvoju, nastale su brojne klasifikacije te djece, klasifikacija prema vrsti i stupnju oštećenja. Prikazan je i pregled somatopsihičkih oštećenja te odnos prema djeci s teškoćama u razvoju kroz povijest. Rad školskog pedagoga s djecom koju je teško odgajati koji se odnosi na dječje/učeničke posebnosti kod kojih su velika odstupanja u nekoj osobini, što zahtijeva takve okvire proučavanja koje ne nalazimo u uobičajenom praćenju učenika i djelovanju na njihov razvoj, kao i podatci o autizmu i autističnoj djeci, kao i autizam u Hrvatskoj. Centri za autizam u Hrvatskoj postoje u Zagrebu, Rijeci i Splitu, a u nastojanju je i otvaranje centra u Osijeku. Osim centara za autizam u Hrvatskoj postoje i udruge roditelja autistične djece koje se brinu o razvoju i napretku svoje djece te prate brojne projekte, istraživanja, izučavanja na području pomoći i razvoju veće svijesti o autizmu, njegovim uzrocima, razvoju, posljedicama kao i postupcima rehabilitacije i obrazovanja autistične djece. |