Naslov | Odgojna uloga učeničkih ekskurzija |
Autor | Vlatka Kranjčević |
Voditelj/Mentor | Vlatko Previšić (mentor)
|
Sažetak rada | Značajan dio izvanučioničke nastave i turizma za mlade svakako čine učeničke ekskurziije – organiziranja učenička potovanja koja traju dva ili više dana i nude razne mogućnosti učenja i odgoja te korištenja posebnih didaktičkih sredstava. Dijele se na ekskurzije polivalentnog sadržaja i stručne ekskurzije. U Republici Hrvatskoj najčešće su ekskurzije polivalentnog sadržaja. Na tijek učeničke ekskurzije utječe čitav niz subjektivnih, objektivnih i procesnih čimbenika, kao što su učenici, nastavnici, vodiči, plan i program škole, vremenski uvjeti na putu i sl. Upute za provođenje ekskurzija za škole u Republici Hrvatskoj dalo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa kroz Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te Pravila za za provedbu školskih izleta i ekskurzija. Korist od ekskurzija svakako je vidljiva na svim odgojnim područjima, posebice na intelekutalnom i obrazovnom te estetskom području. Također, učenici se razvijaju i na moralnom, fizičkom i radnom području. Posebnu pažnju svakako treba obratiti na moguće opasnosti koje prijete učenicima na ekskurziji, kako od njih samih, tako i od prirodnih uvjeta, nepoznatih ljudi i mnogih drugih čimbenika. Interkulturalni odgoj sve je bitniji u današnjem društvu, a učenička ga putovanja vrlo uspješno provode, kroz upoznavanje drugih zemalja i kultura kako bi povećali vlastitu razinu tolerancije i razvili individualnost, koja je neraskidivo povezana i sa socijalizacijom. Na kraju rada su i rezultati istraživanja koji pokazuju stavove učenika gimnazije prema ekskurzijama te njihova dosadašnja iskustva. Većina učenika ide na ekskurzije i ima vrlo odgovoran i pozitivan stav prema sadržajima ekskurzija te vlastitom ponašanju na sličnim putovanjima. |
Ključne riječi | ekskurzije izvanučionička nastava odgoj kulturni turizam |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The educational role of school excursions |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Odsjek za pedagogiju |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Pedagogija (dvopredmetni) |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. paed. |
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Filozofija (dvopredmetni) |
Akademski / stručni naziv | sveučililišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) filozofije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. phil. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2011-09-30 |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:840922 |