Naslov | Utjecaj ljevorukosti na socijalne odnose adolescenata |
Autor | Marija Perić |
Voditelj/Mentor | Goran Livazović (mentor)
|
Sažetak rada | Ljevorukost je oduvijek bila predmet pokušaja izučavanja, ali sa kontradiktornim rezultatima. Stručnjaci se nisu složili, odnosno, nisu još uvijek dovoljno istražili i odredili je li ljevorukost nasljedna ili nastaje određenim vanjskim utjecajem. Ljevorukost se javlja još u pretpovijesno doba, a dokaz za to se pojavljuje na spiljskim crtežima. Kroz povijest, na ljevorukost se gledalo kao izvor zla, kao na nešto loše što se trebalo iskorijeniti. Obitelj i nastavnici su prisiljavali ljevake na pisanje desnom rukom na razne načine, većinom teške i mukotrpne načine. Upravo u obitelji se javlja prvi oblik socijalizacije i socijalnih odnosa, a nastavlja se pojačanim intenzitetom u adolescentskom dobu gdje vršnjaci preuzimaju ulogu socijalizacije. Utjecaj vršnjaka može dovesti do poremećenih socijalnih odnosa. Pregledom literature koja je povezana sa ljevorukošću i socijalnim odnosima, dolazi se do zaključka kako taj dio problema uopće nije istražen. Najveći problem kod istraživanja ljevorukosti je nedostatak prijašnjih istraživanja i nekonzistentnost rezultata. U ovom radu za istraživanje se koristio online anketni upitnik kojeg su ispunjavale ljevoruke osobe.
Rezultati istraživanja utjecaja ljevorukosti na socijalne odnose adolescenata pokazali su da nema utjecaja jedne varijable na drugu, te da netko zbog toga što je ljevoruk neće imati problema sa uspostavljanjem normalnih socijalnih odnosa. Ostale varijable poput dobi ili spola nemaju značajan utjecaj na varijablu povezanosti ljevorukosti sa socijalnim odnosima. |
Ključne riječi | ljevorukost socijalizacija socijalni odnosi adolescencija vršnjački odnosi |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The impact of left-handedness on adolescent social relations |
Povjerenstvo za obranu | Vesna Buljubašić-Kuzmanović (predsjednik povjerenstva) Renata Jukić (član povjerenstva) Goran Livazović (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Socijalna pedagogija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | diplomski |
Naziv studijskog programa | Pedagogija (dvopredmetni) |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra pedagogije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag. paed. |
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | diplomski |
Naziv studijskog programa | Engleski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, filološki, prevoditeljski |
Smjer | nastavnički |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra engleskog jezika i književnosti |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag. philol. angl. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2016-10-19 |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:863809 |