Abstract | Suvremeno doba okarakterizirano je napretkom u tehnologiji, ali i onim što slijedi, razni ekološki problemi. Zbog nemara za posljedice koje je uzrokovala pojava tehnologije, zagađivanja kemijskim sredstvima i njihovoj nekontroliranoj uporabi postavljaju se pitanja kako brzo riješiti takve ekološke probleme. Kao uzročnik ekoloških problema navode se Sunčevi i/ili geološki ciklusi promjena kao i činjenica da je kriv i čovjek. Kako se na to može utjecati, potrebno je buduće generacije osvijestiti o ekološkom problemu, poticati na promjenu i ljubav prema prirodi. Kako bi se utjecalo na mlađe generacije, najbolje je provoditi promjenu u odgojno - obrazovno sustavu, tj. vrtićima, školama i fakultetima. Svjesno i planski treba organizirati odgojno djelovanje koje je utemeljeno na vrijednostima egzistencijalnog ekološkog odgoja. U kurikulima trebaju biti zastupljene teme poput zaštite okoliša, korištenje energije, recikliranje, kulturna baština, uzgoj hrane, bioetika, bioraznolikost, globalizacija, klimatske promjene, ljudska prava, nutricionizam. Za provođenje takvih tema potreban je ekološki osviješten odgajatelj i profesor koji ima razvijene i stečene kompetencije o ekološkom razvoju. Potrebno je provoditi ekološke radionice za učenike, ali i za odgajatelje i profesore, kako bi svi bili u toku s novonastalim situacijama promjene okoline. U završnom radu Radionice ekološkog odgoja, obrađuju se teme poput ekologije, okoliša, održivog razvoja i ekološkog odgoja. Na kraju rada nabrojane su i opisane radionice koje se mogu provesti u odgojno-obrazovnim institucijama, a koje potiču ekološku osviještenost učenika. |