Abstract | Kurikulum kao pojam možemo promišljati iz dvije perspektive, kao službeni, eksplicitni ili kao skriveni kurikulum. Službeni kurikulum odnosi se na propisane ciljeve, ishode, metode, sadržaje i načine evaluacije koje škola treba implementirati. S druge strane, skriveni kurikulum odnosi se na sve ono što nije zapisano, događa se u školi, a ima izrazito velik utjecaj na učenika. Skriveni kurikulum odnosi se na iskustva koja učenici dobivaju iz interakcija s školskim okruženjem, vršnjacima, nastavnicima koja utječu na usvajanje stavova, normi, vrijednosti i uloga koje učenici prakticiraju životu nakon obrazovanja. Najveću ulogu u provedbi skrivenog kurikuluma imaju nastavnici, a posebno razrednik. Razrednik, kao osoba koja s učenicima svog razreda provodi najviše vremena, svojim djelovanjem predstavlja oslonac učeniku, ali i znatno utječe na njegove stavove i razmišljanja koji uvelike mogu odrediti njegovu budućnost. Aktivno upravljanje skrivenim kurikulumom izrazito je važno jer se putem njega učenike priprema za budućnost i život van škole. Razrednici, a i ostali nastavnici, učenicima pomažu u razvijanju načina na koje će se nositi s budućim životnim izazovima. Oni im pomažu u sazrijevanju, usvajanju vrijednosnog sustava i stavova koji uvelike mogu utjecati na daljnji tijek njihovog života. Također, razrednici svojim učenicima služe kao uzori stoga je važno je da i sami propitkuju svoje vrijednosti i vjerovanja, koja su objedinjena u njihovoj implicitnoj teoriji, kako bi što optimalnije djelovali na svoje učenike i pružili im ispravan putokaz za budućnost. |