2025.
Završni rad (sveučilišni)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:838879
Period školovanja jedno je od najizazovnijih razdoblja u odrastanju. Ono sa sobom nosi brojne zahtjeve i poteškoće. Zbog toga je za djecu, odnosno za učenike, važno kakav će odnos razviti sa svojim nastavnicima. Odnos koji je kvalitetan i praćen pozitivnim emocijama je onaj koji će im pomoći da uspješno ostvare različite obrazovne ishode. Ti ishodi mogu biti veći angažman u učenju, veća motivacija, bolje ocjene, ali i razvoj pozitivnih emocija i prosocijalnog ponašanja. Za razliku od toga, odnos koji je nekvalitetan i praćen negativnim emocijama najčešće dovodi do poteškoća u savladavanju gradiva, ali i ostalih školskih izazova. Kvaliteta odnosa nastavnika i učenika može ovisiti o brojnim čimbenicima. Neke od njih su nastavnikove osobne karakteristike, način na koji upravlja razredom te strategije poučavanja koje koristi. Odnos nastavnika i učenika najčešće se objašnjava pomoću teorije samoodređenja, teorije privrženosti, teorije ekoloških sustava i socijalno kognitivne teorije, a istraživanja ovog područja vrlo su korisna za unaprjeđenje nastavničke prakse i stvaranja kvalitetnog ozračja u učionicama.
odnos nastavnika i učenika obrazovni ishodi učenička postignuća
Autori Pečur, Nora (Autor)
Mentori Vrdoljak, Gabrijela (Mentor)
Povjerenstvo za obranu Milić, Marija (Predsjednik povjerenstva) ; Križanić, Valerija (Član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila ak./str. stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Studijski program
Psihologija; sveučilišni; prijediplomski
Umjetnička i znanstvena područja, polja i grane
Društvene znanosti / Psihologija / školska psihologija i psihologija obrazovanja
Datumi
Datum obrane: 04.09.2025.
Jezici
hrvatski
Datum izrade zapisa
05.09.2025.
Identifikatori