TY - THES ID - ffos:6392 TI - The Influence of L2 English on the Comprehension of L3 German AU - Mazur, Andrea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:6517 TI - The Role of Grammar Learning Strategies in EFL Achievement AU - Čabraja, Josipa DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:5872 TI - Utjecaj poučavanja strategija učenja kolokacija na razvoj kolokacijske kompetencije u engleskome jeziku struke AU - Tabak, Mihaela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5787 TI - Vocabulary Learning Strategies in Online Classes AU - Rišner, Iva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5797 TI - Writing Strategies in EFL Argumentative Essays AU - Šplihal, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5456 TI - Učinci jezičnog unosa i ostvaraja na uočavanje i usvajanje leksičkih jedinica u engleskom kao stranom jeziku AU - Lokotar Vojnović, Eva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:3928 TI - Motivacijske strategije nastavnika i motivacija učenika kao čimbenici uspješnosti učenja engleskoga kao stranog jezika AU - Pašalić, Magda DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5093 TI - The Use of Adjective+Noun Collocations by English Non-Native and Native Writers: A bigram-based study AU - Lovrić, Benjamin DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5101 TI - Pre-service EFL Teachers' Anxiety about Teaching AU - Brodar, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5102 TI - The Relationship between Oral Corrective Feedback and Learners' Motivation in EFL AU - Pavić, Dora DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5092 TI - The Role of Stay Abroad in Perception of Oral Proficiency and Willingness to Communicate AU - Leko, Mia DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5419 TI - A Comparative Study of Foreign Language Writing Anxiety Among Croatian Students Majoring in English and German AU - Pucelj, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:5115 TI - Transition Markers and Coherence in L2 English and German Argumentative Essays AU - Oberling, Andreja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4990 TI - Die Beziehung zwischen der (Sprach-)Bewusstheit und den Lehrmethoden beim Erwerb der (nicht) passivfähigen Verben im Deutschen als Fremdsprache AU - Šarić Šokčević, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4682 TI - Semiotic Analysis of Culture in EFL Textbooks for Secondary School Learners AU - Gogić, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4942 TI - Teacher's Strategies for Asking Questions in EFL classroom AU - Kovačević, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4569 TI - EFL learners' perception of pronunciation instruction AU - Talan, Domagoj DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4513 TI - A Match or Mismatch between Teaching and Learning Styles in Teaching English as a Foreign Language at the Primary School Level AU - Vukić, Sabina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4514 TI - The Relationship between Introversion/Extroversion, Language Learning Strategies and Success in English as a Foreign Language AU - Zirdum, Monika DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4515 TI - The Use of Communication Strategies and its Relationship with Willingness to Communicate and Speaking Competence in English as a Foreign Language AU - Gavrić, Manda DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4287 TI - "The Relationship between Writing Anxiety and Beliefs about Writing in Learners Preparing for the State School-leaving Exam in EFL" AU - Marelja, Ana Marija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4285 TI - Recognition and Use Of Phrasal Verbs by EFL Learners AU - Radišić, Nikolina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4286 TI - Teaching English Using Table-top Role-playing Games AU - Farkaš, Josip DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4279 TI - The relationship between writing strategies and writing anxiety in EFL AU - Đumlija, Andrea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4195 TI - Intercultural Communicative Competence and Pragmatic Comprehension of High School EFL Learners AU - Lang, Petra DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4212 TI - Attitudes towards idioms and idiom learning strategies AU - Pucelj, Mirna DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4214 TI - EFL teachers' attitudes towards vocabulary learning strategies AU - Feješ, Marko DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4231 TI - Development of self-regulation in EFL vocabulary learning AU - Žaper, Marijana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:4230 TI - The effects of reading on incidental vocabulary acquisition in EFL AU - Vila, Tomislav DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:743 TI - Integrative and discrete-point tasks in EFL tests: a test analysis AU - Šolaja, Antonio DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2577 TI - The Relationship Between Motivation and Exposure to EFL outside the Classroom AU - Ložnjak Fabjanović, Monika DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2381 TI - Exploring Foreign Language Communication Apprehension among the English Language University Students in the English Language Classroom Setting AU - Crnjak, Gabrijela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2540 TI - Exploring the Relationship between Vocabulary Breadth and Rote Learning Strategies among High School EFL Learners AU - Iličić, Sara DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2419 TI - Metacognitive awareness in EFL listening AU - Eđed, Josip DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2539 TI - The Use of Narratives in Teaching English as a Foreign Language to Young Learners: Teachers' Perceptions and Practices AU - Bence, Petra DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2418 TI - Translated and Direct Writing in Teaching English as a Foreign Language AU - Završki, Veronika DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2483 TI - The role of self-regulation in EFL vocabulary knowledge AU - Vujnović, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:734 TI - EFL Learners Attitudes Towards Various English Accents AU - Mandarić, Iskra DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:735 TI - Gender roles in reading stories in EFL textbooks AU - Kostić, Dolores DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:653 TI - Odnos između stilova učenja i strategija učenja vokabulara AU - Ravnjak, Anja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:981 TI - Gender Representation in Elementary School EFL Textbooks AU - Bilić, Ines DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:691 TI - The Relationship between Readability, Reading Comprehension and Reading Strategies in EFL AU - Kuterovac, Rahela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:699 TI - The Role of Aesthetic Education in Early EFL Learning AU - Lukačević, Marina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:375 TI - Gender and Education AU - Dolić, Nikolina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:372 TI - Pre-Service Teachers' Beliefs about Teaching English to Primary School Children AU - Čordaš, Mirna DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:374 TI - Reading texts in Croatian Elementary School EFL Textbooks: A Readability Analysis AU - Nedić, Tijana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:371 TI - The Importance of Teaching Culture in the Foreign Language Classroom AU - Brdarić, Helena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2279 TI - Razvojni slijed u usvajanju upitnih konstrukcija u međujeziku odraslog učenika engleskog jezika AU - Šarić, Antonija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:160 TI - Beliefs and Attitudes of Primary School Learners toward Error Treatment in Foreign Language Learner Talk AU - Utvić, Tanja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:161 TI - Learners’ Attitudes towards Error Correction in EFL writing AU - Rotim, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1191 TI - Relationship between Textbook Topics and Real Life Conversational Topics of EFL Students AU - Lovrić, Branka DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1050 TI - Teaching English through songs AU - Hrastović, Maja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1025 TI - The Relationship Between Speaking Activities in the EFL Classroom and Croatian State School-leaving Exam AU - Frančešević, Anita DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1428 TI - The Relationship between Grammar Learning Strategies and Risk-taking in EFL learners AU - Vuković, Klara DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:389 TI - Jezično označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu AU - Trtanj, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1439 TI - The Role of First Language in Learning English as a Foreign Language AU - Šikloši, Beata DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1425 TI - Using Internet in Written Production in English Language Classroom AU - Vukelja, Doris DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:109 TI - Konstrukcija i konceptualizacija u višejezičnom umu AU - Marinić, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1519 TI - Etapa motivacije u nastavi hrvatskoga jezika AU - Domazet, Sanja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:890 TI - Jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika AU - Sofrenović, Ljiljana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1489 TI - Comparison of Vocational and Grammar School Learners' Motivation in English as a Foreign Language AU - Berka, Nives DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1300 TI - Error Analysis of Perfect Aspect With Reference to Errors Made by Croatian Secondary School EFL Learners AU - Sabo, Ana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1097 TI - Exploring the Ideal and Ought to Second Language Self in English as a Foreign Language AU - Matušin, Ines DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:897 TI - Oral Corrective Feedback in EFL: Teachers Techniques and Learners Attitude AU - Vilček, Iva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1506 TI - Researching Cultural Elements in Primary School Textbooks for EFL setting AU - Crnojević, Sofija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:970 TI - Very Young EFL Learners’ Reactions to Different Assessing Methods AU - Đurčević, Vesna DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:139 TI - Odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku AU - Karlak, Manuela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1346 TI - Critical Evaluation of the Helen Doron Early English Method AU - Rolj Kovačević, Dora DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1398 TI - Elements of Culture and Tradition in Teaching English as a Foreign Language: A Coursebook Analysis AU - Vujanović, Dražena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1362 TI - Exploring the Relationship between Teaching and Learning Styles in Teaching English as a Foreign Language AU - Modic, Matea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1385 TI - Pogreške u pisanoj proizvodnji učenika engleskoga kao stranoga jezika: analiza prijedložnih kolokacija/Errors in EFL Learners' Written Production: Analysis of Prepositional Collocations AU - Valenčak, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1139 TI - Willingness to Commmunicate and Oral Proficiency in EFL AU - Filipović, Mirijam DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1386 TI - Word order in EFL learners’ written production AU - Pavić, Stana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1716 TI - Analysis of Teacher Feedback on EFL Learners' Written Production AU - Štajner, Renata DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1124 TI - Exploring Intercultural Competence of High School EFL Learners AU - Bošković, Eva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1245 TI - Rendering of Collocations in Simultaneous Interpretation from English into Croatian AU - Kujundžija, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1275 TI - Vocabulary Learning Strategies, Reading Habits and Vocabulary Size Test AU - Mikić, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1367 TI - Exploring some aspects of EFL learners' cultural competence AU - Tokić, Ružica DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1247 TI - Exploring the Eighth Primary School Graders' Attainment in English as a Foreign Language AU - Leuštek, Mia DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - JOUR ID - ffos:1940 TI - How word choice matters: An analysis of adjective-noun collocations in a corpus of learner essays AU - Pavičić Takač, Višnja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1777 TI - Conceptual metaphor as a basic of language change-a case of English adjectives AU - Barković, Anita DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1849 TI - Motivational Strategies in Teaching Speaking AU - Horvat, Valerija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1906 TI - The relationship between extroversion/ introversion, perceptual learning styles and success in English as a foreign language AU - Krišto, Snježana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1715 TI - The relationship between listening anxiety, listening strategies and listening comprehension in English as a foreign language AU - Ćupurdija, Marija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:1853 TI - EFL Learners' Beliefs about Grammar Learning AU - Hrgović, Nina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3109 TI - Einfluss der englischen Sprache im schriftlichen Ausdruck der Schüler in der 8. Klasse Grundschule und 4. Klasse Gymnasium AU - Marković, Zdravka DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3537 TI - Nicht standardisierte Tests im DaF-Unterricht in der Grundschule AU - Pejić, Anela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2796 TI - Ausspracheschwierigkeiten kroatischsprachiger DaF-Lerner in der Grundschule AU - Lacković, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2794 TI - Die intelligente Tafel im Deutschunterricht in Mittelschulen AU - Lagetar, Marijana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2921 TI - English Language and Literature Majors' Attitudes and Motivation AU - Hajduković, Tomislav DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3665 TI - Foreign Language Learners' Perception of Classroom Practice AU - Džojić, Elena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3527 TI - Foreign Language Listening Anxiety: The Relationship between Listening Anxiety and Success in Learning English as a Foreign Language AU - Bede, Lana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3579 TI - Reading from paper versus reading from screen in EFL AU - Rengel, Katarina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3663 TI - The Development of the Speaking Skill: a textbook analysis AU - Dumančić, Lada DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3144 TI - Vocabulary Learning Strategies used by Elementary School Learners of EFL: A Pseudo-Longitudinal Study AU - Mešin Kaurin, Jasmina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3533 TI - Teaching Abroad AU - Bilić, Dina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2974 TI - Strategies of Learning Idioms in English as a Foreign Language AU - Škrbić, Jelena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3425 TI - Einstellungen zum Fremdsprachenunterricht AU - Lozančić, Anđela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:3335 TI - Personality Traits, Willingness to Communicate and Oral Proficiency In English as a Foreign Language (EFL) AU - Požega, Dunja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffos:2905 TI - Literatur im DaF-Unterricht: Problemstellung und mögliche Lösungsansätze AU - Šimunović, Dragana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER -