Abstract | Učenje, kao proces, je sastavni dio čovjekova života. Proces učenja započinje od samoga rođenja. Od toga što čovjek uči hodati, govoriti, pa sve do kompleksnijih radnji poput učenja jezika. Igra kao takva je prirodna čovjeku i on se uz igru može opustiti, no može i učiti te stjecati određene sposobnosti i vještine. Uz pravilno usmjereno učenje, igru, čovjeku samo treba motivacija koja bi ga potaknula na ispunjenje svojih ciljeva. Ispunjavanje osobnih ciljeva odvija se nakon učenja i stjecanja novog znanja koje utječe na promjenu ponašanja kod pojedinca. Cilj je rada ispitati stajališta učenika o školskoj knjižnici i školskim knjižničarima s naglaskom na njihov utjecaj u učenju i obrazovanju. Stoga, ovaj rad istražuje navike i strategije učenja, posjećenost školskoj knjižnici te motivaciju za učenje. Učenje, osim što je bitan faktor u čovjekovu životu od rođenja, od velike je važnosti u školskom obrazovanju kod učenika. S obzirom da je igra prirodan proces za čovjeka, učenje temeljeno na igri donosi razne dobrobiti koje učenika mogu motivirati i pomoći mu u učenju. Istraživanje za potrebu ovoga rada je provedeno u Osnovnoj školi „Mladost“ u Osijeku s učenicima 6. razreda. Provedena je radionica u vidu Escape room-a temeljenog na stvaralaštvu Vesne Parun i njezinoj antologijskoj pjesmi „Ti koja imaš nevinije ruke“. Cilj provedbe radionice bio je istražiti može li se Escape room-om doprinijeti motivaciji za učenje. Rezultati su pokazali kako su učenici nakon završetka osjetili motiviranost za čitanje poezije Vesne Parun. Također, nekolicina učenika ističe kako su stekli nova znanja iz, ne samo života hrvatske književnice Vesne Parun, nego i ostalih motiva iz poezije iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik i književnost, ali i primjerice, prirode i društva. Escape room je novija metoda koja se sve češće primjenjuje u obrazovanju širom svijeta, pa i u Hrvatskoj. Spoznaje dobivene ovim istraživanjem mogu se iskoristiti u budućim istraživanjima s obzirom da su u Hrvatskoj istraživanja poput utjecaja školske knjižnice i igre na učenje nedovoljno zastupljena. |