Abstract | Zdravstveni odgoj ili odgoj i obrazovanje za zdravlje je medicinsko-pedagoška disciplina kojoj je u fokusu unaprjeđenje zdravstvene kulture društva. U Republici Hrvatskoj primjenjuje se Kurikulum za međupredmetnu temu zdravlje za osnovne škole i srednje škole, a čine ga tri domene: tjelesno, mentalno, socijalno zdravlje, pomoć i samopomoć. Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) definira mentalno zdravlje kao stanje dobrobiti u kojem pojedinac ostvaruje svoj puni potencijal, u stanju je nositi se s uobičajenim životnim stresovima te može biti produktivan i doprinositi svojoj zajednici. U Republici Hrvatskoj odgovorno je Ministarstvo zdravlja za razvoj i primjenu Nacionalne strategije zaštite mentalnog zdravlja za razdoblje 2011. – 2016. Glavni ciljevi Nacionalne strategije su: promocija mentalnog zdravlja, definiranje mentalnih poremećaja kroz preventivne aktivnosti, promocija ranog dijagnosticiranja i liječenja mentalnih poremećaja, poboljšanje kvalitete života osoba s mentalnim poremećajima kroz socijalnu integraciju, zaštita njihovih prava i dostojanstva, razvoj grupa za podršku i informiranje te povećanje znanja i provođenja istraživanja na području mentalnog zdravlja. Prevencija podrazumijeva postupke čiji je cilj spriječiti nepovoljne događaje. Škole mogu pridonijeti na nekoliko načina: programima promoviranja mentalnog zdravlja i pružanjem odgovarajućih informacija koje mladima mogu pomoći kod suočavanja i prevladavanja mogućih stresova, a zapravo se radi o aktivnostima koje obuhvaćaju ulaganje u mentalno zdravlje, socijalno i emocionalno učenje, emocionalnu inteligenciju, otpornost, životne vještine i karakterno obrazovanje. Ovaj rad usmjeren je na prevenciju poteškoća mentalnog zdravlja učenika, te je, u okviru akcijskog istraživanja, provedeno sedam pedagoških radionica na temu usredotočene svjesnosti, tjelesnih vježbi opuštanja, doživljavanja i razumijevanja emocija, zahvalnosti i vizualizacije s učenicima 5. razreda osnovne škole. |