Abstract | Milan Begović u romanu Giga Barićeva : Roman iz zagrebačkog poslijeratnog života opisuje život Gige Barićeve s obzirom na ratne okolnosti. Očekujući povratak muža Marka, Giga se susreće s mnoštvom potencijalnih „zamjenskih“ muževa, a među njima je i Giginih sedam prosaca. Tema ovog diplomskog rada jest karakterna analiza prosaca Gige Barićeve na psihemskoj, ontemskoj i sociemskoj razini narativne figure koje objašnjava Gajo Peleš; promatranje statičnosti, odnosno dinamičnosti lika; promatranje jednodimezionalnosti, odnosno višedimenzionalnosti lika te analiza prosaca u drami koji se ne pojavljuju likom već pomoću rekvizita koje definira Manfred Pfister. Analizirat će se prosci i to sljedećim redom: odvjetnik Mika Peruzović, konte Šime Simeoni, Freddy, Bela Balaško, Mister Kvit – Žarko Babić, Angelus Posthumus – Anđelo Hervojić te Pero Sambolec. Analiza je temeljena na citatima iz svih triju dijelova romana: Sedam prosaca, Na ratištu i Povratak. U romanu je najviše opisana psihemska razina prosaca, a ona je prikazana pomoću pridjeva koji označavaju osobine prosaca. Prosci tvore sociemsku društvenu grupu „prosci“, a gotovo svi (osim konte Šime Simeonija i Freddya) odrasli su u siromašnim obiteljima. Svi prosci pripadaju ratnom kontekstu, odnosno predratnom, ratnom i poslijeratnom vremenu. Statički koncipirani likovi su Mika, konte, Freddy i Anđelo, a dinamički Bela, Žarko i Pero. Freddy je koncipiran i kao lik individuum. Prosci koji se u drami pojavljuju uporabom implicitno-figuralne neverbalne tehnike karakterizacije pomoću rekvizita su Mika i Žarko (telefon, odnosno telefonski razgovor) i konte Šime (cvijeće, žig, posjetnica). Može se zaključiti kako su osobnosti prosaca Gige Barićeve vrlo raznolike, ali dijele zajednički cilj: osvojiti Gigu Barićevu. |