Abstract | U radu se govori o metodičkim izazovima kreativnosti u poučavanju gramatike, ali i o poticajnim kreativnim čimbenicima u nastavi gramatike. Cilj je rada objasniti pojam kreativnosti, nastave gramatike u osnovnoj i srednjoj školi te prikazati poticaje i moguće izazove u poučavanju gramatičkih sadržaja. Također, cilj je ispitati koji su to metodički izazovi kreativnosti s kojima se nastavnici hrvatskoga jezika susreću u poučavanju gramatičkih sadržaja. Rad je podijeljen u dva dijela: teorijski i istraživački. Na samome početku, u teorijskom dijelu rada, razlaže se pojam kreativnosti te moguće nastavničko i učeničko poticanje, ali i sprječavanje kreativnosti u nastavi. Nadalje, navode se poticajni i mogući izazovni čimbenici u poučavanju gramatike hrvatskoga jezika koji se potkrjepljuju raznim primjerima. Pod mogućim poticajnim i izazovnim čimbenicima navode se razredno okruženje, socijalni oblici rada, metodički postupci te nastavni mediji koji obuhvaćaju nastavne izvore, sredstva i pomagala. Drugi, istraživački dio rada obuhvaća analizu i interpretaciju rezultata anketnog upitnika čiji je uzorak činilo 32 nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi. Nastavnici su anonimno odgovarali i obrazlagali navedene tvrdnje u anketnom upitniku te su rezultati prikazani u brojčanom i postotnom omjeru. Rezultati istraživanja pokazuju da se velik broj nastavnika susreće s izazovima kreativnosti u poučavanju gramatike, ali i da ulažu velik trud, vrijeme, želju i volju kako bi učenicima na lakši, zanimljiviji i kvalitetan način pojasnili apstraktne gramatičke sadržaje. Prema rezultatima anketnoga upitnika, nastavnicima razni nastavni mediji, postupci, socijalni oblici rada i razredno okruženje predstavljaju izazov u poučavanju gramatike, ali pokušavaju uskladiti i što bolje i kreativnije poučiti svoje učenike. |