Abstract | Cilj ovog diplomskog rada je opisati što su i kako se razvijaju čitateljske navike, potrebe i interesi pri čitanju iz užitka, kakvu ulogu u poticanju čitanja imaju narodne knjižnice te prikazati kakve su čitateljske navike, potrebe i interesi mladih. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio opisuje proces čitanja, predstavlja vrste čitanja i tipologiju čitatelja te se nastavlja opisom čitanja u digitalno doba. Zatim se definiraju čitateljske navike, potrebe i interesi i opisuje razdoblje adolescencije, opisuju obilježja Generacije Z budući da, u trenutku pisanja ovog diplomskog rada, adolescenti pripadaju upravo Generaciji Z te se potom opisuju adolescenti kao čitatelji. Potom se predstavlja narodna knjižnica, prvo kao organizacija koja je u službi poticanja čitanja i ispunjavanja čitateljskih navika, potreba i interesa općenito, a potom kao organizacija u službi mladih. Na kraju teorijskog dijela rada predstavlja se presjek prethodno provedenih istraživanja na temu čitateljskih navika, potreba i interesa. Zatim slijedi empirijski dio rada u kojem se predstavlja istraživanje Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu, provedeno za potrebe ovog diplomskog rada. Istraživačka metoda korištena u navedenom istraživanju je online anketni upitnik, koji je ispunilo 75 učenika Gimnazije A. G. Matoša, od prvog do četvrtog razreda. Istraživanje je pokazalo da učenici iz užitka čitaju malo i da bi voljeli čitati više. Također, rezultati pokazuju da učenici najviše vole čitati kriminalističke i ljubavne romane, kao i knjige koje se bave temama svakodnevnih poteškoća i u kojima se nalaze likovi s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Ovim istraživanjem došlo se do spoznaja o čitateljskim navikama, potrebama i interesima učenika đakovačke Gimnazije. Rezultati mogu poslužiti kao smjerokaz pri unaprjeđenju postojećih i oblikovanju budućih programa i usluga namijenjenih mladima u Gradskoj knjižnici i čitaonici Đakovo. Ovaj rad doprinosi postojećim spoznajama o čitateljskim navikama, potrebama i interesima mladih u Republici Hrvatskoj. |