Abstract | Glavnu okosnicu diplomskoga rada čini sadržaj vezan uz modernu tehnologiju i njezinu uporabu u nastavi. Moderna tehnologija o kojoj se govori u radu, podrazumijeva multimedijske sadržaje od kojih se izdvajaju videozapisi. Uporaba navedene tehnologije odlika je moderne nastave, koja je uspoređena s tradicionalnim pristupom nastavi. Svaki od navedenih pristupa ima svoje prednosti i nedostatke, no, treba uzeti u obzir današnje društvene okolnosti koje inzistiraju i jednostavno su nezamislive bez moderne tehnologije, kao što je računalo ili multimedija. Ovim se radom nastoji prikazati i dokazati kako je moderna tehnologija postala neophodna u današnjem obrazovnome sustavu. Sadašnja generacija učenika, ali i generacije koje dolaze, odrasle su s modernom tehnologijom, uz nju uče i o njoj znaju više nego prosječni nastavnici. Upravo iz tih razloga nastavu treba prilagoditi toj novoj generaciji učenika. Nadalje, obrađuje se problematika informatičke i informacijske (ne)pismenosti stručnih kadrova, odnosno nastavnika. S obzirom na današnju prisutnost i slobodan pristup mnoštvu informacija, nastavnici bi trebali biti osposobljeni, educirani za pravilnu uporabu računala i multimedija te upućivanje i širenje informacija. Osim toga, prikazano je kako izgleda uspješna primjena moderne tehnologije u nastavi povijesti. Svaka tehnologija ima svoje prednosti i nedostatke, tako i moderna, točnije računala i multimediji, što je obrađeno i prikazano u sadržaju. U radu je prikazano kako je izgledala konkretna nastava, sat povijesti, uz pomoć videozapisa i to prilikom obrade novoga gradiva, a uz to, opisano je kako se pravilno trebaju koristiti multimedijski sadržaji u nastavnome procesu. Na kraju diplomskoga rada izveden je zaključak o potrebi i uspješnosti primjene moderne tehnologije u nastavi. |